Creative writing during adolescence: the Young Art Cycle "Oídos aturdidos por palabras jóvenes" and the "Frankenstein" Workshop

Authors

  • María Victoria Urquiza Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
  • Ivana Amarilis Carrizo Peñas Facultad de Educación, Universidad Nacional de Cuyo

Keywords:

literature, creative writing workshop, young art cycle, adolescence

Abstract

The teaching of Literature necessarily implies writing as a habit. Understanding the importance of production in the classroom led us to discover the need to open spaces where creative writing found its way. In this paper, we narrate the experience of two phenomena linked to artistic creation: the Young Art Cycle "Oídos aturdidos por palabras jóvenes" and the "Frankenstein" Workshop. Both were spaces for teenagers in wich the horizontality and prominence of the Young people prevailed.

References

Chambers, Aiden (2007a). Dime. Los niños, la lectura y la conversación. México: Fondo de Cultura Económica.

Chambers, Aiden (2007b). El ambiente de lectura. México: Fondo de Cultura Económica.

Frugoni, Sergio (2006). Imaginación y escritura. La enseñanza de la escritura en la escuela. Buenos Aires: Libros del Zorzal.

Tejón, Cecilia (2016). "La clase de literatura con textos literarios". Material de apoyo. Mendoza: Facultad de Educación, Universidad Nacional de Cuyo, inédito.

Published

11-11-2018

How to Cite

Urquiza, M. V., & Carrizo Peñas, I. A. (2018). Creative writing during adolescence: the Young Art Cycle "Oídos aturdidos por palabras jóvenes" and the "Frankenstein" Workshop. Boletín GEC, (22), 208–216. Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs/index.php/boletingec/article/view/1303