Capstone Teaching Seminar in Sociology – University of Buenos Aires: experiences, teaching strategies and challenges

Authors

  • Carla Zibecchi Facultad de Ciencias Sociales. Universidad de Buenos Aires, Argentina/ Centro Interdisciplinario de Estudios Avanzados (CIEA). Universidad Nacional de Tres de Febrero, Argentina

Keywords:

TEACHING PRACTICES , SOCIOLOGY TEACHERS , TEACHER TRAINING , PROBLEM AXES

Abstract

This paper proposes to analyze the experience of teaching practice in the Capstone Teaching Seminar in Sociology (University of Buenos Aires). More particularly, this paper proposes two main objectives. On the one hand, to account for the particularities of the configuration of the curricular space, in addition to the analytical theoretical perspective that underlies it. On the other hand, highlight a teaching strategy, based on our experience that is based on the didactic potential of teaching to think about the social through the construction of significant social problems with high social relevance and, at the same time, discipline

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carla Zibecchi, Facultad de Ciencias Sociales. Universidad de Buenos Aires, Argentina/ Centro Interdisciplinario de Estudios Avanzados (CIEA). Universidad Nacional de Tres de Febrero, Argentina

Carla Zibecchi. Licenciada y Profesora en Sociología, Magister en Políticas Sociales y Doctora en Ciencias Sociales por la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires, Argentina. Es Profesora Asociada de “Práctica de la Enseñanza” del Profesorado de Sociología de la Facultad de Ciencias Sociales Universidad de Buenos Aires, Argentina. Además, investigadora Independiente del CONICET con lugar de trabajo en el Centro Interdisciplinario de Estudios Avanzados (CIEA) de la UNTREF, donde dirige el Grupo de Investigación y Desarrollo en Estudios Interdisciplinarios en Estado y Políticas Públicas. Se dedica a la investigación en torno a los estudios de género,  las políticas sociales, la didáctica de la sociología y a su enseñanza en postgrados de  diversas universidades nacionales. Entre sus últimas publicaciones se destacan “¿El cuidado comunitario en Argentina en tiempos de Covid-19: prácticas preexistentes y respuestas emergentes” en Revista Investigaciones Feministas 13(1) y “¿Nuevas formas de sociabilidad y politicidad en torno a los cuidados? Los movimientos sociales desde la perspectiva de los cuidados” en Revista La Ventana. Recientemente ha publicado con Valeria Chorny “Transferencia de conocimientos a través de  prácticas profesionales: experiencia de un postgrado en políticas sociales” en la Revista Maquedos.

Published

22-08-2024

How to Cite

Zibecchi, C. (2024). Capstone Teaching Seminar in Sociology – University of Buenos Aires: experiences, teaching strategies and challenges. Millcayac - Revista Digital De Ciencias Sociales, 11(20). Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs/index.php/millca-digital/article/view/7781