Digital divide in education and PISA 2025: challenges and opportunities

Authors

  • Vanesa Seoane Hopper Amazing Lab / El Aula del Revésa, Argentina

Keywords:

PISA 2025, Digital divide , Learning, Internet Access , Educational Inequalities

Abstract

The upcoming PISA 2025 assessment will introduce, for the first time, a test focused on learning in a digital world and computational thinking, adding a new dimension to the evaluation of digital skills. However, the significant digital divide between the Global North and South could exacerbate existing disparities in educational performance at an international level. This article analyzes this situation, presents data on digital access, and proposes actions to address these inequalities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Vanesa Seoane, Hopper Amazing Lab / El Aula del Revésa, Argentina

Esp. Vanesa Seoane. Docente de educación primaria, diplomada en nuevas tecnologías y educación por FLACSO y con un posgrado en liderazgo y comunicación educativa de la Universitat de Barcelona. Posee más de 12 años de experiencia como docente de primaria, durante los cuales comenzó a crear y diseñar recursos educativos para plataformas educativas de Latinoamérica y España. Posteriormente, se desempeñó como especialista didáctica en la conceptualización de contenido educativo en una empresa de Barcelona y actualmente ejerce como directora de producto de cursos e-learning, liderando la gestión de propuestas formativas para docentes.

Published

01-04-2025

How to Cite

Seoane, V. (2025). Digital divide in education and PISA 2025: challenges and opportunities. illcayac evista igital e iencias ociales, 11(21). etrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/millca-digital/article/view/8158