The Workshop Classroom format and its impact on the motivation, learning and achievement of primary school children

Authors

  • Nancy Estela Núñez Soler Universidad Internacional Ibeoramericana de Educación (UNINI) México http://orcid.org/0000-0002-4665-4355
  • Mariela Lourdes González Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Filosofía y Letras. (CONICET – CIC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro de Investigaciones Cuyo, Mendoza, Argentina.

Keywords:

classroom-Workshop format, motivation, learning, primary students

Abstract

Lack of motivation in children disinterest, lack of interest, promote low academic results and lead to school failure, repetition and desertion. This requires changes in the school format and the construction of innovative methodologies (Terigi, F. y Perazza, R. 2006) In this research we will describe the importance of the Aula Taller format with the objective of analyzing the influence of the same on motivation and learning in primary education. The impact will also be seen in the teachers who will configure their proposals taking into account the real needs of their students. In the Uruguayan context there are few studies at the primary level and none that emphasize the impact of achievements according to the aulic methodology, for that reasons its study and relevance. The results will be submitted to the judgment of the national and international academic community generating exchanges that allow advance in the construction of the knowledge on new school formats. In addition, certain issues are included in the academic discussion agenda: the incidence of motivation in children's learning, the adaptation of teaching to students' learning needs, obsoletes school models and the need for innovation.

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Author Biographies

Nancy Estela Núñez Soler, Universidad Internacional Ibeoramericana de Educación (UNINI) México

Nancy Núñez Soler es Maestra de Educación Primaria, Aspirante a Doctora en Educación por UNINI, Master en Educación con énfasis en Enseñanzas y Aprendizajes en ORT Uruguay, Experta Universitaria en Administración de la Educación (MEC-ANEP-UNED), Especializada en Gestión de Instituciones Educativas opción Supervisión  (ANEP-CEIP), Posgrado en Calidad de la Educación Básica (OEA), Especialización en Educación Especial (TC). Se desempeña por concurso de oposición y méritos como Inspectora de Educación Primaria en el departamento de Paysandú con derecho a efectividad para Inspectora Departamental. Ha publicado artículos sobre temas de educación inclusiva en revistas especializadas. Ha realizado ponencias en Congresos nacionales e internacionales.

Mariela Lourdes González, Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Filosofía y Letras. (CONICET – CIC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro de Investigaciones Cuyo, Mendoza, Argentina.

Mariela Lourdes González es Profesora, Licenciada y Doctora en Ciencias de la Educación por la Facultad de Filosofía y Letras de la UNCuyo, Mendoza. Becaria Posdoctoral de CONICET (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas). CCT- Mendoza. Coordinadora del Ingreso de la Carrera de Ciencias de la Educación. UNCuyo. FFyL. Mendoza. Miembro del G_PAFIU Grupo de investigación, docencia e intervención en Patrones de Aprendizaje y Formación Investigadora en la Universidad. Miembro de la Asociación Argentina de Ciencias del Comportamiento (AACC). Integrante del equipo de Investigación de la Cátedra Psicología de la Educación y Trabajo de Campo de la Carrera de Ciencias de la Educación, en la línea del Aprender en la universidad.Ha publicado artículos sobre temas de psicología educacional en revistas especializadas. Uno reciente se denomina Enfoque transversal y longitudinal de los patrones de aprendizaje en estudiantes de Ingeniería.

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Published

30-12-2017

How to Cite

Núñez Soler, N. E., & González, M. L. (2017). The Workshop Classroom format and its impact on the motivation, learning and achievement of primary school children. Saberes Y prácticas. Revista De Filosofía Y Educación, 2, 1–15. Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs/index.php/saberesypracticas/article/view/869