Paths. Teaching narratives about identities and evaluation practices in school

Authors

  • Meschiany Talia FAHCE-IdIHCS-UNLP
  • Veronica Hendel CONICET-UNLu-ISFD Nº 113

Keywords:

narratives, identities, history teaching, teacher training, teaching and learning virtual enviroments

Abstract

This work intends to share some reflections on narratives and representations of teachers in practice about the evaluation practices in the history class at the secondary level. The act of narrating takes on a differential status in virtual teaching and learning environments, since writing remains the main form of exchange. The narrations that the professors made and shared in the virtual course "Teach and Evaluate in the History Class" (2016) proposed to think of the formative journey as a path, identifying differences or similarities in their initial formation and / or in their ways of teaching and evaluate since they entered, walked the road and reached the end of it. At present, the historical knowledge produced and reproduced in secondary schools is traversed by changes in the globalized world, which intervene in the "disciplinary code of school history" (Cuesta Fernández, R. 1998). The instances of continuous teacher training, through different virtual environments, become witnesses of these mutations and allow to articulate the changes produced in the relationship with knowledge and knowledge, and the experiences of teachers in terms of their school trajectories and professional biographies

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Author Biographies

Meschiany Talia, FAHCE-IdIHCS-UNLP

Mg en Educación (FLACSO/Argentina) y Profesora de Historia (UNLP) Profesora Adjunta Ordinaria en la cátedra de Historia de la Educación General, en la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación (FAHCE) de la Universidad Nacional de la Plata, Argentina (UNLP). Forma parte del Equipo de Capacitadores y Coordinadores de la Dirección de Formación Continua (DFC), Subsecretaría de Educación, de la Dirección General de Cultura y Educación (DGCyE) de la Provincia de Buenos Aires, Argentina. Temas de investigación: Historia reciente de la educación argentina y enseñanza de la Historia.

Veronica Hendel, CONICET-UNLu-ISFD Nº 113

Dra. en Ciencias Sociales (UBA/Argentina) y Profesora de Sociología (UBA). Becaria posdoctoral del CONICET, con sede de trabajo en la Universidad Nacional de Luján. Forma parte del grupo de Antropología y Educación de la Facultad de Filosofía y Letras (UBA) y del Equipo de Capacitadores de la Dirección de Formación Continua (DFC), Subsecretaría de Educación, de la Dirección General de Cultura y Educación (DGCyE) de la Provincia de Buenos Aires, Argentina. Temas de investigación: Educación intercultural en contextos de desigualdad social y enseñanza de la Historia.

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Published

10-12-2017

How to Cite

Talia, M., & Hendel, V. (2017). Paths. Teaching narratives about identities and evaluation practices in school. Saberes Y prácticas. Revista De Filosofía Y Educación, 2, 1–14. Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs/index.php/saberesypracticas/article/view/1003