Tours in Argentina. Potential tourist destinations in Argentina

Authors

  • María Antonella Diblasi Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Investigaciones en Turismo e Identidad
  • Franco Andrés Bianco Universidad Nacional de Cuyo. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Investigaciones en Turismo e Identidad

Keywords:

tourist destinations, interdisciplinary projects, competences, meaningful learning, gamification

Abstract

This interdisciplinary, collaborative project falls within the Research project carried out by the language area, “Teaching foreign languages for tourism students”. It was first put into action in 2019, with the aim of framing future scenarios that would motivate our students to learn and perform in meaningful and effective ways. In geography which is a subject applied to tourism, it wasadopted a systemic approach and the complexity theory, as we claim that tourism is part of a complex system. Students worked in teams to find a solution to a problem by empowering and promoting an unknown or forgotten touristic destination in Argentina. In doing so, they applied the concepts learnt and they developed diverse transdisciplinary skills they will utilize in their professional lives. The results showed motivated students, improved academic performances in both subjects: English II and Geography and tourist destinations in Argentina, and consequently, a higher number of students passing both subjects.

References

Bona Cesar (2017). La Nueva Educación; los retos y desafíos de un maestro de hoy- 2ad ed- Buenos Aires: P&J

British, C & Hayton, T. (s/a).Teacher, Business Trainer, British Council Kuala Lumpur.

Cribb, M. (2017). La clave para hacer una presentación eficaz es comprender la Rueda de presentación a continuación. Recuperado de: https://erhelloeveryone.wordpress.com/presentations/

Gisbert, M & Esteve, F. (2011). Digital learners: La competencia digital de los estudiantes universitarios. La Cuestión Universitaria, 7, 48-59.

Jonassen, D. (2000). El diseño de entornos constructivistas de aprendizaje- En Reigeluth Ch. London, St. George, Wulff. Guía para la Colaboración. (s/a)

Morin, E. (1999) Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura .Publicado por la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura - 7 place de Fontenoy - 75352 París 07 SP - Francia.

O’Brien, K (2000). La Educación basada en Habilidades. Capítulo 5.

Perassi, Z (2004). Los proyectos que circulan en el ámbito escolar.

Perkins, D (2010). El Aprendizaje Pleno, Principios de la enseñanza para transformar la educación.1ad ed- Buenos Aires: Paidós. International Baccalaureate.

Prensky, M. (2001) Digital natives, digital immigrants. Recuperado de: https://www.noodle.com/ articles/the-philosophies-behind-a-holistic-approach-to-education

Vergara Ramírez, J. (2015). Aprendo porque quiero. Biblioteca Innovación Educativa.

Vygotsky, L. (1996) Pensamiento y Lenguaje. Paidós, Barcelona.

Wiggins, G. Mc Tighe, J. (2006). Understanding by Design. Expanded - 2nd Edition.

Sitios Web

http://en.expo2023argentina.com/argentina/

https://www.youtube.com/watch?v=BIIzRARFkj8&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=s-PJQ5GAFB4

http://iteslj.org/Techniques/Webster-OralPresentations.html

http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/view/6093/5845

https://www.teachingenglish.org.uk/article/student-presentations

https://www.presenting-yourself.com

http://www.aulaplaneta.com

Published

30-06-2021

How to Cite

Diblasi, M. A., & Bianco, F. A. (2021). Tours in Argentina. Potential tourist destinations in Argentina. Revista De Turismo E Identidad, 2(1), 141–156. Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/turismoeindentidad/article/view/4994

Issue

Section

Trabajos de cátedra