La escuela bajo sospecha

Sociología progresista y crítica para pensar la educación para todos

Authors

Keywords:

school, education, educative, educational policies, sociology, inequalities

Abstract

In recent decades, the school has gone from being the evaluating institution to becoming the object of evaluation. The so-called "school massification" process, in which the number of students, teachers and educational establishments increased, put the discussion of new school issues on the agenda, as well as generated a shift in the focus of educational policies towards quality evaluation. This institution, which is now "under suspicion", inspired the title of Emilio Tenti Fanfani's book in which, based on this diagnosis, he proposed to generate a sociological contribution to think about the particularities of the problems that characterize the school system in high and medium development societies in Argentina and Latin America.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Axel Kesler, Universidad de Buenos Aires

Licenciado en Sociología (UBA), Maestrando en Políticas Sociales (UBA) y Doctorando en Sociología (UNSAM). Se desempeña como Becario Doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) en el Instituto de Investigación en Ciencias de la Educación de la Universidad de Buenos Aires (IICE-UBA). Forma parte del Proyecto UBACYT “Políticas públicas y derecho a la educación en la Argentina del siglo XXI. Análisis sobre las trayectorias de las políticas educativas en un país federal” (IICE-UBA). A su vez, es docente de la Cátedra Sociología de la Educación en la Facultad de Ciencias Sociales de la UBA.

References

Tenti Fanfani, Emilio. (2021). La escuela bajo sospecha: Sociología progresista y crítica para pensar la educación para todos. Siglo XXI Editores.

Published

15-07-2022

How to Cite

Kesler, A. (2022). La escuela bajo sospecha: Sociología progresista y crítica para pensar la educación para todos. Saberes Y prácticas. Revista De Filosofía Y Educación, 7(1), 1–5. Retrieved from https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/saberesypracticas/article/view/5778