Story(s) of shells

Authors

  • Gladys Noemí Cañueto Facultad de Humanidades, Universidad Nacional de Mar del Plata

DOI:

https://doi.org/10.48162/rev.36.081

Keywords:

Education, Narrative Approach, Experiences, Biographies, Teachers

Abstract

In this article I return to some sections of my doctoral thesis Historical thought in the good practices of teaching history at the secondary level. An interpretative study in municipal schools of Mar del Plata, with the intention of recognizing the vital experiences of other women who, as teaching professionals, give meaning and meaning to the present, projecting futures for their students in the territory. In this work, I rescue traces of life stories and professional biographies from the narrative approach that allowed me to know their experiences, decision making, ways of doing and feeling teaching.

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Author Biography

Gladys Noemí Cañueto, Facultad de Humanidades, Universidad Nacional de Mar del Plata

Especialista en Docencia Universitaria, Doctoranda en Humanidades y Artes mención Educación por la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Tesis presentada a la espera de su defensa. Docente, Investigadora del Departamento de Cs de la Educación de la Facultad de Humanidades de la Universidad Nacional de Mar del Plata. Miembro del Grupo de Investigación en Subjetividades y Escenarios Educativos. (GIESE) y del Centro de Investigaciones Multidisciplinarias en Educación (CIMED)

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Published

01-02-2023

How to Cite

Cañueto, G. N. (2023). Story(s) of shells. Saberes Y prácticas. Revista De Filosofía Y Educación, 7(2), 1–11. https://doi.org/10.48162/rev.36.081