UNCUYO | ECOSISTEMA SID | Esta revista forma parte del Portal de Revistas UNCUYO
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Saberes y prácticas. Revista de Filosofía y Educación
  • About
    • About the Journal
    • Indexation
    • Statistics
    • Digital Preservation
    • History of the journal
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Editorial organization
    • Editorial Team
    • Editorial committee
    • Evaluation Committee
  • Editorial policies
    • Enfoque y alcance
    • Frequency of publication
    • Open access policy
    • Política de uso de Inteligencia Artificial
    • Ethics and best practices
    • Política antiplagio
  • Authors
    • Submissions
    • Evaluación por pares
    • Self-archiving policy
    • ORCID
    • Taxonomía para autores
  • Current
  • Volumes
  • Announcements
  • Training
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 10 No. 2 (2025): Dossier: Antropoceno, materialismos y nuevos humanismos: desafíos de la antropología filosófica

Vol. 10 No. 2 (2025): Dossier: Antropoceno, materialismos y nuevos humanismos: desafíos de la antropología filosófica

					View Vol. 10 No. 2 (2025): Dossier: Antropoceno, materialismos y nuevos humanismos: desafíos de la antropología filosófica
Published: 11-09-2025

Dossier

  • Exploring the Anthropocene through Scales

    Diego Parente
    1-8
    • PDF (Español (España))
    • HTML (Español (España))

Artículos

  • Pedagogical Beliefs About Learning Processes and Strategies Carried Out by Secondary School Students

    Gabriela González
    1-18
    • PDF (Español (España))
    • HTML (Español (España))
  • Common Education and Reading in San Juan An Approach to Understanding the Use of an Official School Textbook in This Province (1936)

    Hernan Fernandez
    1-14
    • PDF (Español (España))
    • HTML (Español (España))

Comentarios de libros / Anticipo de publicación

  • Filosofía en foco. ESI en la formación docente José Ignacio Scasserra y Susana Zattara (compiladores), HomoSapiens, 2024 203 pp. ISBN 978-987-771-218-6

    Eduardo Mattio
    1-4
    • PDF (Español (España))
    • HTML (Español (España))

Make a Submission

Make a Submission

Redes sociales

   

Most read articles in the last year
  • Visitar el pasado para pensar el presente: la Reforma Educativa Peruana a través del discurso pedagógico de Augusto Salazar Bondy
    2207
  • Conciencia crítica en Paulo Freire. Notas para una interrupción del modelo hegemónico de la filosofía eurocéntrica
    1911
  • Neoliberalismo en Argentina
    1732
  • Juicio profesional docente ante dilemas éticos escolares
    1138
  • La investigación participativa: sus aportes a la extensión crítica
    978

Keywords

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Announcements

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Español (España)
  • English
  • Português (Brasil)

                                                                                                                                                                                                                     

Saberes y prácticas. Revista de Filosofía y Educación / ISSN 2525-2089

Online publication of the Center for Interdisciplinary Research in Philosophy at School (CIIFE)

Facultad de Filosofía y Letras - Universidad Nacional de Cuyo / Centro Universitario (5500) Mendoza, Argentina.

revistasaberesypracticas@ffyl.uncu.edu.ar / saberesypracticas.uncu.edu.ar

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina License.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.
<-- parte del ecosistema SID -->